پالس منفی بورس در معاملات امروز (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) آیا خودرو‌های گذرموقت را هم می‌توان فروخت؟ قیمت نان در مشهد و خراسان رضوی اعلام شد | افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) + نرخ نامه نرخ نان در مشهد و خراسان‌رضوی افزایش یافت پژمان‌فر: مشکل فعلی در حوزه وام ازدواج در درون بانک‌هاست | رئیس کل بانک مرکزی به مجلس می‌رود رواج پدیده دزدی بار از کامیون‌ها در جاده‌های کشور حقوق و دستمزد کارگران بر چه اساس تعیین می‌شود؟ نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) تعهد ارزی از جمله مشکلات دست ساز در حوزه پسته | مقصد صادراتی پسته ایرانی کدام کشور‌ها هستند؟ چک تضمین‌شده جایگزین چک رمزدار می‌شود ۸۱ میلیون نفر در سال گذشته یارانه گرفتند ماهانه ۴۰۰ هزار متر مکعب آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری در خراسان رضوی مصرف می‌شود ۳۵ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود | مصرف غیر بهینه گاز در همه بخش‌ها فرصت بزرگ اقتصادی لبنیات ایرانی در بازار عراق قیمت بلیت مسیر هوایی تهران- مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) قیمت جدید شیرخام به زودی اعلام می شود نظم شبکه‌ای، الگوی توسعه روابط با عراق بررسی جزئیات پرونده پلمب نمایشگاه صنعت ساختمان در مشهد | سایه سنگین بی‌قانونی بر سر نمایشگاه‌های خصوصی فهرست ظرفیت‌ها و مشکلات صنعت خراسان رضوی روی میز مجلس فروش ۳ هزار تن چای دبش در مزایده‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تکذیب ممنوعیت فروش نان یارانه‌ای به اتباع بیگانه بررسی وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) زنگ خطر در پایتخت به صدا درآمد | منابع محدود آب تهران ظرفیت جمعیت جدید را ندارد سخنگوی صنف جایگاه‌داران: فروش اجباری مکمل در جایگاه‌های سوخت پیگرد قضایی دارد مهروموم ۲ کافه‌سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) زمان ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی جانبازان با اضافه شدن مدل‌های جدید تمدید شد
سرخط خبرها

پژمان‌فر: مشکل فعلی در حوزه وام ازدواج در درون بانک‌هاست | رئیس کل بانک مرکزی به مجلس می‌رود

  • کد خبر: ۲۵۰۷۱۱
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
پژمان‌فر: مشکل فعلی در حوزه وام ازدواج در درون بانک‌هاست | رئیس کل بانک مرکزی به مجلس می‌رود
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل فعلی در حوزه وام ازدواج در درون بانک هاست، گفت: دوشنبه هفته جاری رئیس کل بانک مرکزی به منظور بررسی مشکلات در تسهیلات خرد و کلان و وام ازدواج و... به مجلس می‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز، نصرالله پژمان‌فر، درباره اظهارات اخیر فرزین رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر ارسال نامه به وی درباره مشکلات تامین اعتبار وام ازدواج، گفت: به دلیل اینکه تهران نیستم اطلاع ندارم این نامه به دفتر رسیده یا خیر.

او به حضور فرزین در جلسه دوشنبه کمیسیون اصل ۹۰ اشاره و تصریح کرد: دوشنبه این هفته رئیس کل بانک مرکزی به منظور پاسخگویی درباره وضعیت تسهیلات خرد و کلان و سایر پرونده‌های در دست بررسی این کمیسیون به مجلس بیاید. ‏آنچه که تاکید ماست؛ پرداخت به موقع تسهیلات تکلیفی در چارچوب قانون و با حفظ ⁧کرامت⁩ به مردم است.

پژمان‌فر در پاسخ به این سوال که آیا مشکل فعلی وام ازدواج به دلیل عدم منابع و اعتبار کافی است یا کوتاهی بانک ها؟ گفت: مشکل در بانک هاست و باید حسابرسی دقیق در این حوزه انجام شود.

وام ۹۱.۵ همتی بانک‌ها به کارمندانشان موجب شد فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی برای ارئه توضیحات راهی مجلس شورای اسلامی شود؛ فرزین البته اخیراً گفته که برای برچیده شدن صف وام ازدواج و فرزند به بودجه ۸۰۰ همتی نیاز است درحالی که مجموع بودجه وام ازدواج و فرزند برای سال جاری ۲۰۰ همت است. او از نامه نگاری با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای تأمین اعتبار تسهیلات قرض الحسنه ازدواج خبر داده و گفته که انتظارات از نظام بانکی در این بخش فراتر از منابع موجود در شبکه بانکی است و ممکن است دستیابی به اهداف پیش بینی شده در مورد نقدینگی و تورم را دچار مشکل کند.

به گفته محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، در سال جاری ۱۴۴ همت برای تسهیلات ازدواج پیش‌بینی شده که با تسهیلات فرزندآوری در مجموع به ۲۰۰ همت می‌رسد که تا امروز ۷۵.۶ همت تسهیلات ازدواج یعنی ۵۳ درصد از کل تسهیلات تکلیفی برای ۲۲۷ هزار نفر از متقاضیان محقق شده است. با این حال ۳۵۵ هزار نفر در صف انتظار هستند که منابع ۸۰۰ همتی را می‌طلبد.

با این حساب برای پرداخت وام ازدواج به ۳۵۵ هزار نفری که در صف هستند و افرادی که تا پایان سال به این لیست اضافه خواهند شد، ۸۰۰ همت منابع نیاز است. اما بانک مرکزی می‌گوید دست بانک‌ها خالی است و منابع کافی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ با توجه به سن متقاضیان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است و به زوجین کمک می‌کند که بتوانند برخی از هزینه‌های ابتدایی برای تشکیل زندگی مشترک خود را تأمین کنند.

 طی روز‌های اخیر و همزمان با حواشی وام ۹۱.۵ همتی بانک‌ها به کارمندان خود و در عین حال افشای پاداش‌های کلان و حق‌الجلسه‌های چند میلیونی مدیران و اعضای هیات مدیره بانک‌ها، انتقادات به نظام بانکی مخصوصا در حوزه پرداخت تسهیلات به مردم و جوانان بیشتر از قبل شده است.

گلایه‌ی به حق مردم و جوانان این است که چرا بانک‌ها بدون وثایق رایج و سخت گیری‌های مرسوم به خودشان وام‌های کلان و میلیاردی میدهند ولی موقع پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی ازدواج سخت‌ترین وثایق را می‌خواهند! متقاضیان وام ازدواج و فرزند باید چند ماه در صف منتظر بمانند تا نهایتا به شعب معرفی شوند و چند ماه هم بعد از معرفی به شعبه باید در گیر و دار تکمیل پرونده و معرفی ضامن و وثایق و ... باشند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->